16.07.2019 | 03:55 | 14°C
  Image   Image

De STEP-OVER 3.0 is leverbaar! 

  BOB9377a
   Step-Over 3.0 tot 90 cm hoogte uitklapbaar

De prijs
Een set van 5 horden kost € 425,00 inclusief BTW en inclusief 2 handige 8 mm elastieken met elastiekhaken om te bundelen. Deze prijs is exclusief de verzendkosten.

Hoe te bestellen?
Nadat u uw bestelling en adres via de e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. aan ons bekend heeft gemaakt, sturen wij u de factuur. Na ontvangst van uw betaling zullen wij voor levering van de horden zorg dragen.

De verstelbare horde
De in hoogte verstelbare STEP-OVER is veelzijdig bruikbaar. In het bijzonder voor loopscholing en training van explosieve kracht / snelheid. Een uiterst waardevol instrument voor (herstel)trainers en fysiotherapeuten die zich bezighouden met actieve revalidatie.

Over het product
De lichtgewicht (1635 gram) STEP-OVER is gefabriceerd van witte kunststof buizen en zorgvuldig afgewerkt. Zowel indoor als outdoor te gebruiken. De hoogte is variabel van 10-90 cm (voorheen tot 75 cm). De STEP-OVER is doorontwikkeld. Dit uit zich in een verbeterde functionaliteit, en verminderde kwetsbaarheid: STEP-OVER 3.0.

BOB9396
 
BOB9352
 

Diverse toepassingen
Loopscholing wordt toegepast in de revalidatie (loop-ABC) en in de sport ter onderhoud en verbetering van de techniek. Naast de welbekende speedfootladder is de stokkenloop hierbij een geëigend hulpmiddel.
De tijdrovende opstelling van pylonen met stokken is voorbij door gebruik te maken van meerdere verstelbare horden op rij in een lage stand, heel eenvoudig en in een handomdraai op te stellen.

 


BOB9371 

 BOB9382

Sprongen zijn noodzakelijk om de explosieve kracht en snelheid van een sporter te verhogen. De oefenvormen zijn toepasbaar voor teamsporters en individuele sporters, zowel in training als aan het einde van een revalidatieperiode.
Gezien de enorme krachtimpulsen die het springen geeft adviseren wij om daarbij de volgende regels in acht te nemen:

  • maak de sprongen aan het begin van de training, na een goede warming-up.
  • bij voorkeur niet springen de dag voor en na de wedstrijd.
  • zorg voor minmaal 48 uur hersteltijd tussen twee trainingen met sprongvormen.
  • alleen sprongkracht trainen bij voldoende basiskracht, dus zeker niet ongetraind.
  • niet springen bij pijnklachten.
  • zorg voor een geringe trainingsomvang, maximaal twintig oefenvormen (bijvoorbeeld 4 oefeningen van elk 5 herhalingen) met voldoende pauzes (1-2 minuten na een serie van 5 herhalingen).

Door meerdere horden te gebruiken kunnen verticale en horizontale sprongen gecombineerd worden. De meest moderne en beproefde methode om start en sprintkracht te verhogen.
STEP-OVER is onder andere al in gebruik bij Betaald Voetbal Organisaties in Nederland, België en Zwitserland, rugby internationale top, cricket internationale top, professionele schaatsploegen, eredivisie handbal verenigingen en de krijgsmacht (binnen-en buitenland). Ook binnen (sport)fysiotherapie praktijken en revalidatie instellingen wordt de horde steeds meer toegepast.

Tip 1. Voor meer informatie met betrekking tot up to date loop-en sprongkrachttraining in woord en beeld verwijzen wij naar het boek De Rehaboom, een methodische aanpak in de sportrevalidatie van toptrainer Toine van de Goolberg.

Tip 2. De STEP-OVER is goed toepasbaar in combinatie met de multifunctionele contactmat en software van Topwatch.